דף הבית מפת אתר RSS כתוב לנו הוסף למועדפים
אלבום תמונות
תשלומים מפה טפסים צור קשר פרוטוקולים מוקד

השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח)

טלפון: 03-9078145
פקס:   03-9078144

פסיכולוגיה על רגל אחת

מאת: גב' תמר שחר - מנהלת השירות הפסיכולוגי

מי אנחנו? בשירות הפסיכולוגי עובדים פסיכולוגים חינוכיים המסונפים למסגרות החינוכיות בעיר ומצויים בקשר רציף עם מנהלי בתי הספר ותלמודי התורה.

הפסיכולוגים עובדי השירות, אמונים על מלאכת הייעוץ וההדרכה של הצוותים החינוכיים בבתי הספר וכן על איתור ואבחון ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומתן מענה פסיכולוגי קצר טווח, לילדים ולהוריהם, במידת הצורך.

טווח הגילאים: השירות מיועד לילדים בגילאי 5 עד 12.

עוד על פעילות השירות: הפסיכולוגים העובדים בשירות, מבקרים במוסדות החינוך, ולפי הצורך והפניית הצוות הרב-מקצועי של בית הספר, מופנים אליהם ילדים לאבחון. במידת הצורך נבנות עבורם תוכניות לימודיות מיוחדות, המשולבות בתוך המערכת הלימודית.

כיצד מתבצעת הפניה? ככלל, הפניה לשפ"ח נעשית דרך המסגרת החינוכית, בשיתוף או בהפניית המורה, יועצת, או מנהל בית הספר ולאחר ישיבה מסודרת של הצוות הרב-מקצועי. פניה ישירה מצידם של ההורים לשפ"ח, תיעשה רק במקרים חריגים או במצבי חירום.

נהלי פניה והפניה – גני טרום חובה

עקב צמיחתו המהירה של הישוב ומיעוט המשאבים וכוח האדם בשרות הפסיכולוגי, אין באפשרותנו לספק מענה אינטנסיבי לגני הילדים.
בכל זאת, אנו רואים חשיבות רבה באיתור וטיפול מוקדם של קשיים, על מנת לאפשר לילד לסגור פערים ו"לתקן" את הניתן לתיקון מוקדם ככל האפשר.
מחקרים רבים מראים את חשיבותו של האיתור והטיפול המוקדם במניעה של קשיים רבים ומשמעותיים יותר בעתיד. השלכות האיתור המוקדם נוגעות הן בתפקודים התפתחותיים קוגניטיביים (חשיבה, שפה, מוטוריקה), והן בתפקודים חברתיים רגשיים והתנהגותיים.
לצורך זה, אנו רואים בגננות הגילאים הצעירים בעלות שליחות ואחריות רבה מאוד ביכולת האיתור, בהעברת המידע להורים באופן אמפאתי שיגייס אותם לשיתוף פעולה, ולהפניה של הילד לאבחונים וטיפולים רלוונטיים.

לידיעתכם: - אבחונים מתחת לגיל 5 נערכים בקופ"ח ולא בשרות הפסיכולוגי.
מעל גיל 5 נערכים בשירות הפסיכולוגי אבחונים לצרכים אלו: 

·         שקילת זכאות לחינוך מיוחד.

·         בדיקת בשלות ומוכנות לבי"ס.

לא יערכו אבחונים בשפ"ח לצורך שילוב.

תהליך ההפניה:

הגננת ו/או ההורים מזהים קושי

הגננת עורכת תצפיות על הילד

מזמינה את ההורים לשיחה

ההורים פונים לאבחון במכון להתפתחות הילד

לפי הצורך הגננת ממלאת שאלון צרכים מיוחדים לצורך השמה או שילוב

מעבירה שני עותקים של השאלון ושל האבחונים שבוצעו למחלקת גני ילדים במועצה

ההורים מוזמנים לפגישה / ועדה לפי הצורך, ומביאים איתם חומרים אבחוניים רלוונטיים

 

קישורים